منو



خلاصۀ مدیریتی

• با بهبود تدریجی میزان استخراج سنگ معدنی روی و افزایش سطح تولید روی تصفیه شده، محدودیت عرضه در بازار جهانی روی کاهش خواهد یافت و از این رو انتظار می رود که در ماه‌های آینده، روند رشد قیمت‌ها نسبتاً باثبات باشد.
• کارشناسان رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت روی در سال 2023 را همچنان برابر با 2,550 دلار در هر تن اعلام کرده‌اند. این موضوع بدین معناست که میانگین قیمت روی در فاصله ماه‌های سپتامبر تا دسامبر برابر با 2,212 دلار در هر تن خواهد بود.
• در طول ماه آگوست میزان موجودی روی در انبارهای بورس فلزات لندن که در طول چند سال گذشته سطوح پایینی را تجربه کرده بود، ناگهان رو به افزایش گذاشت. این موضوع بیانگر آن است که یک عامل ساختاری در معکوس سازی روند قبلی محدودیت عرضه در بازار روی در حال نقش آفرینی است.
• در سال 2023، مجتمع‌های ذوب و پالایش روی در اروپا بار دیگر در راستای افزایش سطح تولید خود گام برخواهند داشت. به موازات همین جریان، در فوریه سال 2023، شرکت نیر استار عملیات تولید در مجتمع ذوب اوبی را که در فرانسه واقع شده و متعلق به این شرکت می‌باشد، از سر گرفت. این در حالی است که در سال 2022، افزایش هزینه‌های تأمین برق برای این مجتمع باعث شده بود تا وارد فاز تعمیر و نگهداری شده و موقتاً تعطیل شود.
• بررسی چشم‌انداز‌های آتی نشان می دهد که از سال 2023 به بعد قیمت‌های روی رشد منفی خواهند داشت و بر همین اساس، پیش‌بینی می شود که در بازه زمانی سال‌های 2024 تا 2027 میانگین قیمت هر تن روی به طور متوسط برابر با 2,150 دلار باشد.
• عرضه مازاد بر تقاضا در سالهای آینده همچنان در بازار روی وجود خواهد داشت، و پیش‌بینی می شود که در سال 2026 این وضعیت به اوج خود رسیده و سالانه 530 هزار تن روی بیش از میزان تقاضای موجود، به بازار عرضه گردد. اگرچه این عرضه مازاد در سالهای پس از آن، حجم کمتری خواهد داشت، ما همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی روی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟