منو



خلاصۀ مدیریتی

• دیدگاه کارشناسان مبنی بر آن‌که در نیمه دوم سال 2022 قیمت روی یک روند نزولی را آغاز خواهد کرد، در حال تحقق یافتن است و از همین رو، عدد پیش‌بینی شده 3,500 دلار برای میانگین قیمت هر تن روی در سال 2022، به قوت خود باقی مانده است.
• کاهش عرضه روی تصفیه شده مانع از آن خواهد شد که قیمت این کالا به سرعت کاهش پیدا کند. چنانچه قیمت محصولات انرژی در جهان رو به کاهش بگذارد، بسیاری از واحدهای ذوب به‌ویژه واحدهای ذوب مستقر در اروپا، میزان تولید روی خود را به سطوح قبلی باز می‌گردانند.
• واحدهای ذوب در کشورهای اروپایی به شدت تحت تأثیر قیمت بالای انرژی قرار دارند، زیرا این مسأله سودآوری عملیات‌های آنان را کاهش می‌دهد. برای مثال، واحد ذوب پورتوسمه در ایتالیا که متعلق به شرکت گلن‌کور است و ظرفیت تولید آن سالانه 100هزار تن می‌باشد، در اواخر سال 2021 سطح تولید خود را کاهش داد و علت این اقدام خود را افزایش هزینه‌های تأمین انرژی برای تأسیسات ذوب خود اعلام نمود. پس از آن هم شرکت نیراستار نیز اعلام کرده بود که روند تولید در واحد ذوب روی بودل را به دلیل انجام عملیات‌های تعمیر و نگهداری، از سپتامبر سال 2022 متوقف خواهد کرد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی روی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟