منو



خلاصۀ مدیریتی

• از آن‌جا که دوران عدم مطابقت میان عرضه و تقاضا بیش از حد انتظار به طول انجامیده و قیمت‌ها در سطح بالا باقی مانده‌اند، کارشناسان پس از یک بازنگری صعودی، پیش‌بینی برای میانگین قیمت روی را از رقم قبلی 2,600 دلار در هر تن به 2,900 دلار در هر تن افزایش دادند. اگرچه طی ماه‌های اخیر تولید روی تصفیه‌ شده در جهان، نسبت به سال 2020 افزایش یافته است، اما نرخ رشد تقاضا بالاتر از نرخ رشد تولید بوده است و تقاضا با سرعتی بالاتر از سرعت رشد تولید رشد کرده است.
• به‌رغم بازنگری‌های صعودی بر میانگین قیمت‌های روی در کوتاه‌مدت، انتظار می‌رود که قیمت این فلز تا سال 2030 کماکان یک روند نزولی یکنواخت را حفظ کند، چرا که همگام با رشد عرضه، تقاضای جهانی رو به کاهش گذاشته است.
• پیش‌بینی می‌شود در سال‌های 2021 تا 2025، تولید روی در معادن جهان سالانه به طور متوسط 1/7درصد رشد نماید حال آن که این نرخ رشد سالانه در مدت پنج سال گذشته، برابر با 0/6درصد بوده است. رکود قابل ملاحظه در رشد تولید فولاد در چین که از سال 2023 آغاز شده، رشد تقاضا برای روی را نیز تحت تأثیر سوء خود قرار خواهد داد و باعث خواهد شد تا این بازار با یک روند پایدار از رشد سالانه در عرضه مازاد مواجه گردد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی روی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟