منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان در این فصل، پس از یک بازنگری نزولی، رقمی را که برای میانگین قیمت روی در سال 2023 پیش‌بینی شده بود، از 3,000 دلار به 2,550 دلار در هر تن کاهش دادند. این موضوع نشان می‌دهد که میانگین قیمت این فلز در بازه زمانی شش‌ماهه ژوئن تا دسامبر سال 2023 در حدود 2,275 دلار در هر تن خواهد بود.
• با توجه به محدودیت‌های اعمال شده بر تولید فولاد در سرزمین اصلی چین، احتمال آن وجود دارد که در بازه زمانی ژوئن تا دسامبر سال 2023، آهنگ رشد تقاضای روی در این کشور کند شود. برای آن که اهداف دولت در مورد وضعیت بازار روی در کل سال محقق گردد، لازم است که تولید فولاد در چین طی ماه های مذکور یعنی ژوئن تا دسامبر 2023 نسبت به بازه زمانی مشابه در یک سال گذشته، کاهش داده شود.
• نشانه های اولیه حاکی از آن هستند که ممکن است در سال 2023، مجتمع‌های ذوب و پالایش روی در اروپا بار دیگر به سمت افزایش سطح تولید خود پیش بروند. در فوریه سال 2023، شرکت نیر استار عملیات تولید در مجتمع ذوب اوبی را که در فرانسه واقع شده و متعلق به این شرکت می‌باشد، از سر گرفت. این در حالی است که در سال 2022، افزایش هزینه‌های تأمین برق برای این مجتمع باعث شده بود تا وارد فاز تعمیر و نگهداری شده و موقتاً تعطیل شود.
• علی‌رغم این که در طول یک دهه جاری قیمت روی کاهش می‌یابد، تولید این فلز در معادن همچنان و به طور تدریجی رو به افزایش خواهد بود. استرالیا، هند و ایالات متحده آمریکا بیشترین سهم را از رشد تولید جهانی روی، خواهند داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی روی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟