منو



خلاصۀ مدیریتی

• از آن‌جا که وضعیت دسترسی به روی در بازارهای جهانی رو به وخامت خواهد گذاشت، در اوایل سال 2023 قیمت این فلز افزایش خواهد یافت. از این رو کارشناسان پیش بینی می‌نمایند میانگین قیمت هر تن روی در سال 2023 به 3,200 دلار برسد؛ حال آن‌که در تاریخ ششم دسامبر میانگین قیمت این فلز برابر با 3,076 دلار در هر تن ثبت شده بود.
• کارشناسان بر این باورند که بازار جهانی روی در سال 2023 با عرضه مازاد نسبی سالانه به میزان 14,100 تن مواجه خوهد شد. ارائه این دیدگاه بر مبنای کند شدن آهن رشد تقاضای روی در جهان بوده است.
• در اکتبر سال 2022 شرکت گلن‌کور از تعطیل شدن واحد ذوب روی نوردنهام خبر داد. این سومین واحد ذوب روی در اروپا است که به دلیل سطح بالای هزینه‌های تأمین انرژی مورد نیاز خود، در طول سال‌های 2021 و 2022 به تعطیلی کشیده شده است. واحدهای ذوب در کشورهای اروپایی به شدت تحت تأثیر قیمت بالای انرژی قرار دارند، زیرا این مسأله سودآوری عملیات‌های آنان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، واحد ذوب پورتوسمه در ایتالیا که متعلق به شرکت گلن‌کور است و ظرفیت تولید آن سالانه 100هزار تن می‌باشد، در اواخر سال 2021 سطح تولید خود را کاهش داد و علت این اقدام خود را افزایش هزینه‌های تأمین انرژی برای تأسیسات ذوب خود اعلام نمود. پس از آن هم شرکت نیراستار نیز اعلام کرد که روند تولید در واحد ذوب روی بودل را به دلیل انجام عملیات‌های تعمیر و نگهداری، از سپتامبر سال 2022 متوقف خواهد کرد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی روی



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟