منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان کماکان میانگین قیمت آلومینیم در سال 2024 را برابر با 2,400 دلار در هر تن پیش‌بینی می‌کنند. اعتقاد بر این است که با تضعیف دلار آمریکا و همچنین به دلیل محدود شدن عرضه آلومینیم در بازارهای جهانی، قیمت این فلز در سال 2024 نسبت به میانگین سال 2023 اندکی افزایش خواهد یافت.
• نکته مهم در سمت تقاضا این است که انتظار می رود چشم‌انداز متصور شده برای رکود در اقتصادهای جهانی بر میزان تقاضای آلومینیم در سال 2024 تأثیر بگذارد. با این وجود، دیدگاه‌های خوش‌بینانه‌ نیز وجود دارند مبنی بر آن احتمالاً تقاضا برای این فلز در سرزمین اصلی چین کماکان روند بهبودپذیری خود را حفظ خواهد کرد و این مسأله به رشد تقاضای جهانی کمک خواهد نمود.
• در مورد عرضه هم کارشناسان معتقدند که در سال 2024 میزان تولید آلومینیم در جهان نسبت به یک سال قبل از آن، 2درصد رشد خواهد کرد.
• کارشناسان معتقدند که در سال 2024، عرضه مازاد در بازار جهانی آلومینیم در مقایسه با میزان عرضه مازاد مشاهده شده در سال 2023 کاهش خواهد یافت که این مسأله زمینه را برای افزایش قیمت این فلز فراهم خواهد کرد؛ که البته این میزان افزایش قیمت چندان محسوس نخواهد بود. دیدگاه‌های بلندمدت حاکی از آن هستند که روند پرشتاب تحولات جهانی به سوی بنا نهادن هرچه سریع‌تر بنیان‌های اقتصاد سبز و سازگار با محیط زیست در جهان، باعث می‌شود تا قیمت آلومینیم در سطح بالا حفظ گردد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی آلومینیوم



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟