منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری صعودی بر ارقام پیش‌بینی‌ شده برای میانگین قیمت مس در سال 2022، این قیمت‌ها را از 9,200 دلار در هر تن به 10,000 دلار در هر تن افزایش دادند. علت این بازنگری صعودی، ادامه مسائل و مشکلات مربوط به عرضه مس از کشورهای آمریکای لاتین و همچنین دیدگاه مثبت کارشناسان در خصوص رشد قیمت تمامی فلزات (در اثر تهاجم نظامی روسیه به اوکراین) ناشی می شود؛ مسائلی که باعث شده‌اند تا قیمت‌ها به شدت افزایش یافته و رکوردهای تاریخی جدیدی از خود بر جای بگذارند.
• این پیش‌بینی حاکی از آن است که کارشناسان همچنان دیدگاه نامساعد درباره چشم‌انداز قیمت مس در سال 2022 را حفظ کرده‌اند و معتقدند که قیمت‌ها در سال 2022 نسبت به سطوح نقدی کنونی اندکی کاهش خواهند یافت. چرا که روند عرضه بهبود خواهد یافت و انتظارات کارشناسان نیز به ثبات خواهد رسید.
• البته، با وجود آن‌که در ماه‌های آتی اصول بنیادین بازار مس تضعیف می‌شود، اما انتظارات مطلوب سرمایه‌گذاران در بلندمدت در خصوص این فلز سبز، همچنان با تعیین یک کف قیمت، مانع از کاهش قیمت‌ها به سطوح پایینی خواهد شد که این بازار قبل از سال 2021 تجربه کرده بود.
• پیش‌بینی می‌شود طی دوره بلندمدت تا سال 2031، بازار مس کماکان با کسری مواجه باشد. چرا که مصرف با سرعتی فراتر از عرضه رشد خواهد کرد و این مسأله باعث خواهد تا در شرایطی که جهان حرکت به سوی تحول سبز را آغاز کرده است، قیمت‌ مس به سطوح بالاتر افزایش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟