منو



خلاصۀ مدیریتی

  • در حال حاضر کارشناسان انتظار دارند که با افزایش تدابیر اتخاذ شده توسط دولت چین در راستای ایجاد محرک‌های رشد اقتصادی در این کشور، قیمت‌ها در نیمه دوم سال به سطح بالاتر افزایش یابند؛ از همین رو، کارشناسان پس از یک بازنگری صعودی، رقم قیمت پیش‌بینی ‌شده برای میانگین قیمت مس در سال 2020 را از 5,700 دلار در هر تن به 5,900 دلار در هر تن افزایش دادند.
  • انتظار می‌رود طی دوره کوتاه‌مدت انتظارات نسبت به این بازار کماکان رو به افول بوده و این مسأله منجر به کاهش قیمت‌ها گردد، زیرا سرمایه‌گذاران به آخرین گزارش‌های به‌روزشده ناشی از تأثیرگذاری مسأله شیوع بیماری کووید 19 بر بازار مس واکنش نشان می‌دهند.
  • با این وجود، انتظار می‌رود تا ماه آوریل، محدودیت تولید برای بخش عمده‌ای از مراکز تولیدی تعطیل شده و زنجیره‌های عرضه در چین رفع شوند و این مسأله مسیر افزایش تقاضای مس در ماه‌های آتی سال جاری را هموار سازد.
  • به بیان دقیق‌تر، کارشناسان به یک روند ملایم از احیای رشد در صنایع متکی به مس چین از جمله خودروسازی و برق اشاره می‌کنند که علت آن کند بودن آهنگ رشد اقتصادی در سال 2020 است. انتظار می‌رود از سال 2021 به بعد، این بازار به دلیل افزایش سطوح مصرف به تدریج با کسری مواجه گردد که این مسأله زمینه را برای صعودی شدن روند قیمت‌ها مهیا خواهد کرد


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟