منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری صعودی، رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت مس در سال 2021 را از رقم قبلی 6,300 دلار در هر تن به 6,800 دلار در هر تن افزایش دادند. علت این بازنگری در جهت ارتقاء ارقام پیش‌بینی شده، این بود که قیمت‌ها سال جاری را از یک مبنای بالاتر از حد انتظار قبلی آغاز خواهند کرد و این در حالی است که ادامه روند تقویت اصول بنیادین در بازار مس، موجب بهبود میانگین قیمت‌ها به سطوحی بالاتر از ارقام ثبت شده در سال 2020 خواهد شد.
• تقاضای مس کماکان از اقدامات چین در جهت تحریک رشد اقتصادی و کمک به رونق صنایع سنگین منتفع خواهد شد. و این در حالی است که یک بازیابی اقتصادی در دامنه‌ای گسترده‌تر و به شکل بنیادی‌تر پیش روی جهان قرار دارد.
• با توجه به آنچه که ذکر شد، انتظار می‌رود احیای رشد در زمینه استخراج از معادن و تولید در بخش‌های پایین‌دستی در کشورهایی به غیر از چین به تدریج موجب بهبود عرضه و به تبع آن، تضعیف اصول بنیادین در بازار مس شده و دیدگاه‌های خوش‌بینانه سرمایه‌گذاران که طی ماه‌های اخیر موجب رشد چشمگیر قیمت‌ها شده بود را رو به افول ببرد.
• طی دوره بلندمدت، انتظار می‌رود قیمت‌ها کماکان در سطح بالا باقی بمانند که علت آن ادامه مواجهه بازار مس با کسری ناشی از افزایش تقاضا از سوی صنایع برق، ساخت و ساز و خودروسازی خواهد بود.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟