منو



خلاصۀ مدیریتی

• به دنبال تهاجم نظامی روسیه علیه اوکراین که باعث شد سرمایه‌گذاران به انتظارات موسوم به انتظارات ریسک-آف روی آورند، و به تبع آن، تقاضا برای دارایی‌های امن افزایش پیدا کند، کارشناسان رقم پیش‌بینی شده برای قیمت طلا را مورد بازنگری قرار دادند. این بازنگری‌ها باعث شد تا رقم پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت طلا در سال‌های 2022 و 2023 به ترتیب از 1,700 دلار و 1,650 دلار در هر اونس به 1,900 دلار و 1,800 دلار در هر اونس افزایش داده شود.
• اگرچه قیمت طلا در حال نزدیک شدن به یکی از بالاترین سطوح خود یعنی 2,075 دلار در هر اونس است، و در ماه‌های آینده این قیمت عمدتاً تحت تأثیر جنگ روسیه و اوکراین خواهد بود، اما انتظار می‌رود با تقویت دلار آمریکا و بازیابی نرخ‌های بازده اوراق قرضه، رالی شکل‌گرفته در روند رشد قیمت طلا، فروکش کند. از یک سو، قیمت طلا تحت تأثیر عوامل متعددی چون جنگ روسیه و اوکراین، افزایش نرخ تورم در جهان و ادامه همه‌گیری کووید19 رو به افزایش است.
• و از سوی دیگر، عواملی برخلاف جهت موارد فوق الذکر، یعنی عادی سازی خط‌مشی پولی توسط فدرال رزرو آمریکا، بازیابی نرخ‌های بازده اوراق قرضه ، تقویت ارزش دلار و همچنین روند مداوم کاهش محدودیت‌های ناشی از افزایش نرخ‌های واکسیناسیون در جهان، باعث خواهند شد تا قیمت طلا آن چنان که باید، رشد نکند. اگرچه انتظار می‌رود که در شرایط کنونی به ویژه شرایط ناشی از تشدید درگیری‌ها در اوکراین، قیمت طلا نوسانات شدیدی را تجربه کند، اما با این حال، کارشناسان معتقدند که در سال‌های آینده قیمت‌های این فلز گرانبها در مقایسه با سطوح پیش از شیوع کووید19، سطح بالاتری خواهند داشت و در این سطوح بالا حفظ خواهند شد.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی طلا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟