منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری‌، ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2022 را به سطح بالاتر افزایش دادند. براساس این بازنگری صورت گرفته، قیمت سنگ‌آهن در سال 2022 از رقم پیش‌بینی شده قبلی 120 دلار در هر تن به 130 دلار در هر تن افزایش داده شده است. ضمن آن‌که رقم پیش‌بینی شده 110 دلار در هر تن برای میانگین قیمت این فلز در سال 2023 کماکان حفظ شده است. علت این بازنگری ادامه روند صعودی قیمت‌ها می‌باشد. (لازم به ذکر است که پس از آن‌که قیمت‌ سنگ آهن در اواسط سال 2021 سقوط کرده بود، در دسامبر سال 2021 ناگهان صعودی شد و از آن زمان تاکنون این روند صعودی ادامه داشته است.
• تقاضای چین برای سنگ‌آهن بار دیگر رو به افزایش گذاشته و انتظار می‌رود در سال‌های 2022 و 2023 این روند صعودی کماکان با قدرت ادامه داشته باشد. این رشد تقاضا از چند عامل نشأت می‌گیرد که یکی کاهش تدریجی تدابیر اتخاذ شده برای مهار گسترش کووید 19 و دنبال کردن سیاست‌های به صفر رساندن آمار مبتلایان به این بیماری در چین و دیگری، اقدام مجدد دولت چین به ارائه بسته‌های مشوق برای رشد در بخش زیربنایی در مواجهه با کند شدن آهنگ رشد اقتصادی در این کشور است.
• از لحاظ عرضه، بعید به نظر می‌رسد که در سال 2022 آن دسته از تولیدکنندگان مهم سنگ‌آهن که افزایش قیمت این کالا را بر افزایش حجم تولید آن در اولویت قرار می‌دهند، اقدام به افزایش قابل ملاحظه عرضه آن نمایند. این مسأله را باید در کنار ریسک‌های بالای عرضه ناشی از مسائل آب و هوایی و ادامه اختلالات عملیاتی ناشی از ادامه همه‌گیری کووید19، در نظر گرفت.
• در بلند‌مدت قیمت سنگ‌آهن یک روند نزولی را طی خواهد کرد که این روند برای چندین سال ادامه خواهد داشت. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2031 به 50 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟