واکسیناسیون کووید 19 در ایران روند کندی دارد. از این رو ایران تا به امروز نتوانسته است شیوع بیماری کووید 19 را مهار کند و پیامدهای منفی این بیماری همچنان ادامه دارد. با توجه به این موضوع کارشناسان معتقدند صنعت مواد غذایی و نوشیدنی ایران در سال 2022 کماکان با مشکلات بزرگی روبرو خواهد بود. با این حال، همچنان پیشبینی میشود در پنج سال آینده (تا سال 2025) مخارج مصرفکنندگان ایرانی یک روند صعودی را طی کند و هر سال بر اساس یک نرخ رشد دو رقمی افزایش یابد. البته رفتار مصرفکنندگان در بخش مواد غذایی با بخش نوشیدنی تفاوت خواهد داشت. در بخش مواد غذایی مصرفکنندگان به قیمت اقلام توجه خواهند نمود. به عبارت دقیقتر حساسیت به قیمت همچنان در بخش مواد غذایی استمرار پیدا خواهد کرد و مصرفکنندگان کماکان خرید اقلام ارزانقیمت را بر خرید اقلام گرانقیمت ترجیح خواهند داد. در بخش نوشیدنی مصرفکنندگان به مسئله سلامتی توجه خواهند نمود. بنابراین در پنج سال آینده مخارج در بخش نوشیدنیهای سالم نسبت به نوشیدنیهای ناسالم رشد قدرتمندتری را تجربه خواهد کرد.
پاسخی بگذارید