در جولای 2021 آمار ابتلا به بیماری کووید 19 در ایران به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد و این کشور وارد موج پنجم همهگیری شد. در واکنش به این اتفاق دولت مجبور گردید دور دیگری از محدودیتهای قرنطینهای را به اجرا درآورد. با توجه به وقوع پنج موج همهگیری و بازگشت مکرر محدودیتهای قرنطینهای کارشناسان معتقدند صنعت مواد غذایی و نوشیدنیهای غیرالکلی ایران با چالشهای بزرگی روبرو خواهد شد. البته در پنج سال آینده فروش مواد غذایی و نوشیدنی در ایران یک رشد مثبت را تجربه خواهد نمود زیرا براساس پیشبینیها در بازه زمانی 2021 تا 2025 مخارج خانوارها در بخش مواد غذایی و نوشیدنی هر سال بر اساس یک نرخ رشد دو رقمی افزایش پیدا خواهد کرد. البته رفتار مصرفکنندگان در بخش مواد غذایی با بخش نوشیدنی تفاوت خواهد داشت. در بخش مواد غذایی مصرفکنندگان به قیمت اقلام توجه خواهند نمود. به عبارت دقیقتر حساسیت به قیمت همچنان در بخش مواد غذایی استمرار پیدا خواهد کرد و مصرفکنندگان کماکان خرید اقلام ارزانقیمت را بر خرید اقلام گرانقیمت ترجیح خواهند داد. در بخش نوشیدنی مصرفکنندگان به مسئله سلامتی توجه خواهند نمود. بنابراین در پنج سال آینده مخارج در بخش نوشیدنیهای سالم نسبت به نوشیدنیهای ناسالم رشد قدرتمندتری را تجربه خواهد کرد.
پاسخی بگذارید