در پنج سال آینده (2022 تا 2026) فروش مواد غذایی و نوشیدنی در ایران یک رشد مثبت را تجربه خواهد نمود. البته به واسطه مشکلات عمیق اقتصادی نظیر تورم بالا، افزایش نرخ ارز و لطمات سنگین تحریمها رشد واقعی فروش مواد غذایی و نوشیدنی همچنان محدود باقی خواهد ماند و از رشد اسمی کوچکتر خواهد بود. با توجه به مشکلات اقتصادی مذکور کارشناسان معتقدند حساسیت به قیمت همچنان در بخش مواد غذایی استمرار پیدا خواهد کرد و مصرفکنندگان کماکان خرید اقلام ارزانقیمت را بر خرید اقلام گرانقیمت ترجیح خواهند داد. در بخش نوشیدنیهای غیرالکلی رفتار مصرفکنندگان متفاوت خواهد بود بدین معنی که در بخش نوشیدنی مصرفکنندگان به مسئله سلامتی توجه خواهند نمود و خرید نوشیدنیهای سالم را بر خرید نوشیدنیهای ناسالم ترجیح خواهند داد.
پاسخی بگذارید