منو



گزارش تحلیل صنعت موادغذایی و نوشیدنی ایران

همراه با پیش‌بینی‌های پنج ‌ساله تا سال 2022


خلاصۀ مدیریتی

آخرین تحولات و پیشرفت‌های صنعت

  • وضع مجدد تحریم‌های ایالات متحده آمریکا احتمالاً باعث خواهد شد اقتصاد ایران در سال 2019 یک دوره رکود را تجربه نماید.
  • کاهش ارزش ریال و افزایش تورم بر روی مصرف داخلی تأثیر منفی خواهد گذاشت.
  • احتمال می‌رود تورم بالا، عامل اصلی رشد اسمی فروش بر حسب ریال باشد. در اکتبر 2018 میانگین نرخ تورم سالانه به رقم 14/7 درصد رسید. کارشناسان متخصص در حوزه ریسک کشوری پیش‌بینی می‌نمایند نرخ تورم در پایان سال 2018 به رقم 33/2 درصد برسد و پس از آن به طور جزیی کاهش یابد و در سال 2019 به رقم 30 درصد برسد.
  • برآورد می‌شود بخش مواد غذایی در سال 2018 نرخ رشد 21/7 درصد را تجربه نماید. این نرخ رشد در سال 2019 کاهش پیدا خواهد کرد و به رقم 16/6 درصد خواهد رسید. لازم به ذکر است ارقام مذکور بر حسب ریال محاسبه شده‌اند و نرخ‌های رشد بر حسب دلار، ارقام کاملاً متفاوتی را نشان می‌دهند، به طوری‌که این نرخ‌های رشد بر حسب دلار به ترتیب برابر با 2/2 درصد و 4/5 درصد خواهند بود.
  • ممنوعیت مصرف مشروبات الکلی در ایران باعث شده است بازار نوشیدنی‌های غیرالکلی شاهد عرضه محصولات نوآورانه‌ای در این زمینه باشد و به حوزه‌ای برای رشد بالقوه تبدیل شود.
  • بخش نوشیدنی‌های غیرالکلی نیز روند رشد مشابهی را تجربه خواهد کرد. این بخش در سال‌های 2018 و 2019 به ترتیب نرخ رشد 21/6 درصد و 16/5 درصد را ثبت خواهد کرد. این نرخ‌های رشد بر حسب دلار به ترتیب برابر خواهند بود با 2/1 درصد و 4/4 درصد.
  • بخش فروشگاه‌های بزرگ خرده‌فروشی به تدریج در حال باز نمودن دروازه‌های خود به روی رقابت با شرکت‌های خارجی است. با این حال احتمال می‌رود خروج ایالات متحده آمریکا از توافقنامه هسته‌ای و وضع مجدد تحریم‌ها بر روند پیشرفت این بخش تأثیر منفی بگذارد.
  • شرکت نستله اعلام کرده است که بازگشت مجدد تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر فعالیت این شرکت در ایران تأثیر مستقیمی نداشته است، اما این شرکت هرگونه رخداد سیاسی در این زمینه را به دقت دنبال می‌کند. اکثر محصولات شرکت نستله در داخل ایران تولید می‌شوند و تنها تعداد محدودی از محصولات این شرکت از خارج از کشور وارد می‌شود.

 


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت موادغذایی و نوشیدنی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟