منو



خلاصۀ مدیریتی

مطلوبیت چشم‌‌انداز مصرف‌کننده در بازار ایران برای سال 2017 حفظ شده است. بهبود فعالیت‌های اقتصادی  به‌دنبال رفع تحریم‌ها در اوایل سال 2016 موجب رونق بازار مصرف‌کننده خواهد شد، ضمن این‌که نرخ تورم طی یک دهه تک‌رقمی خواهد شد. با این وجود، روند پایدار نرخ بالای بیکاری همچنان مانع از رشد مخارج خانوار طی پنج سال آتی خواهد شد. بر همین اساس، دیدگاه خوش‌بینانه درباره چشم‌انداز رشد ناشی از بهبود شرایط مصرف‌کننده در کشور به قوت خود باقی است.

چشم‌انداز بازار مصرف ایران در دوره کوتاه‌مدت مطلوب خواهد بود که این مسأله به بهبود رشد اقتصادی در سال 2017 نسبت داده می‌شود. بر اساس برآوردهای کارشناسان گروه ریسک کشوری، انتظار می‌رود بازار مصرف ایران در مقایسه با سایر کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، بهترین عملکرد را داشته باشد. انتظار می‌رود به‌دنبال رفع اکثر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در ژانویه 2016، صادرات نفت این کشور افزایش یافته و سرمایه‌گذاری در کشور نیز تا اواسط سال 2017 به‌تدریج آغاز گردد.

با توجه به این‌که مصرف بخش خصوصی 50/4 درصد از کل تولید ناخالص داخلی کشور در سال 2017 را تشکیل می‌دهد، بازار مصرف‌ ایران متضمن فرصت‌های رشد خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود رشد واقعی مصرف بخش خصوصی از 4درصد در سال 2016 به 4/5 درصد افزایش یابد، این در حالی است که ایران یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های مصرف در منطقه به‌شمار می‌آید. اندازه کل جمعیت ایران در سال 2017 به 80/9 میلیون نفر خواهد رسید و از این رو، ایران پس از مصر، دومین جمعیت بزرگ منطقه را خواهد داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟