• کارشناسان بر این باورند که در سال 2022 مخارج مصرفکنندگان در ایران کماکان یک رشد مثبت را تجربه خواهد کرد اما اندازه این رشد بسیار کوچک خواهد بود. بر این اساس پیشبینی میشود در سال 2022 مخارج مصرفکنندگان در ایران تنها 1 درصد رشد کند. این رشد در مقایسه با سال 2021 آهنگ کندتری دارد زیرا در سال 2021 مخارج مصرفکنندگان رشد 1/2 درصدی را تجربه نمود.
• در صورتی که روابط ایران و آمریکا در سال 2022 بهبود پیدا کند و تحریمها علیه ایران لغو شود برای رشد مخارج مصرفکنندگان و بهبود وضعیت صنعت خردهفروشی یک ریسک مطلوب به وجود خواهد آمد. البته مزایای لغو تحریمها تنها به صنعت خردهفروشی محدود نمیشود بلکه سایر بخشهای اقتصاد ایران نیز از این قضیه نفع خواهند برد زیرا با لغو تحریمها هم از شدت فشارهای تورمی کاسته خواهد شد و هم شاخص اطمینان مصرفکنندگان و صاحبین کسبوکارها افزایش پیدا خواهد کرد که این مسائل به بهبود وضعیت بخشهای مختلف اقتصاد ایران کمک خواهد نمود.
پاسخی بگذارید