منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان انتظار دارند که روند روبه‌رشد مخارج مصرف‌کننده در ایران طی سال‌ 2022 پرشتاب گردد. پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 مخارج مصرف‌کننده در ایران با ثبت نرخ رشد واقعی 2درصد، در مجموع به 2,217 هزار میلیارد ریال (معادل 218 میلیون دلار) افزایش پیدا کند. اساس این پیش‌بینی تداوم روند احیای رشد اقتصادی ایران و خروج از رکود سه‌ساله‌ای است که در طول سال های 2018 تا 2020 بر کشور حاکم شده بود. این رکود را می‌توان به تبعات منفی تحریم‌های اقتصادی وضع شده علیه ایران و همه‌گیری بیماری کووید19 نسبت داد.
• رشد مخارج خانوار در شرایط واقعی طی سال 2021 که معادل با 0/1درصد برآورد می‌شود، همچنان نرخ ضعیفی را به ثبت رساند.
• مخارج مصرف‌کننده در ایران تابع روند احیای رشد در تمامی شاخص‌های اقتصادی خواهد بود. افزایش نرخ های واکسیناسیون در نیمه دوم سال 2022 زمینه برداشته شدن محدودیت‌های قرنطینه‌ای را که مانع از افزایش فروش در بخش خرده‌فروشی شده بودند، بیش از پیش فراهم خواهد نمود.
• همانطور که اشاره شد، سطح بالای تورم قیمت مصرف‌کننده، در سال 2022 نیز کماکان تأثیر سوء خود بر مخارج مصرف‌کننده را بر جای خواهد گذاشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟