منو



گزارش تحليل صنایع خاورمیانه


خلاصۀ مدیریتی

 صنعت زیربنایی

با توجه به این که میانگین نرخ رشد واقعی سالانه در بخش ساخت و ساز مراکش 2/4درصد پیش‌بینی شده است، انتظار می‌رود روند رو به رشد این بخش طی پنج سال آینده تداوم داشته باشد. افزایش سرمایه‌گذاری از سوی دولت و به‌ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس عامل اصلی این نرخ رشد به شمار می‌رود. شرکت‌های ساخت و ساز به منظور حصول منافع از فرصت‌های رو به رشد در این بازار با چالش نقدینگی ضعیف در بخش ساخت و ساز مواجه خواهند بود.

 

 برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

تولیدکنندگان نفت در خلیج فارس به منظور کاهش هزینه‌های گزاف واردات گاز و بازگرداندن دوباره گاز به روند تولید برق بر پایه سوخت گازی، به طور روز افزون جذب راهکار به‌سازی بازیافت نفت با انرژی خورشیدی خواهند شد. انتظار می‌رود در بلندمدت مناطقی با ضریب ظرفیت بالا، چارچوب‌های قانونی حمایتی و یا زیرساخت‌های ضعیف شبکه از این فناوری استفاده نمایند.

 

 صنعت خودرو 

لبنان در بازار منطقه‌ای خودرو که با اغتشاشات سیاسی و مقررات نامناسب مواجه است، عملکرد موفق‌تری نسبت به رقبا خواهد داشت. اردن به دلیل مسدود بودن مسیرهای داد و ستد در آینده نیز با مشکلاتی مواجه خواهد بود، در حالی که بازار خودرو سوریه تقریباً به پایین‌ترین سطح رسیده است.

 

 مواد و محصولات دارویی 

بازار مواد و محصولات دارویی عراق برای شرکت‌های داروسازی بین‌المللی حداقل در کوتاه‌مدت غیرجذاب باقی خواهد ماند. قیمت پایین نفت و حضور داعش باعث کاهش منابع مالی دولت خواهد شد، ضمن این که کاهش یارانه‌ها تأثیر نامطلوبی بر قدرت خرید مصرف‌کننده خواهد داشت و متعاقباً مانع مصرف مواد و محصولات دارویی خواهد شد.

 

 نفت و گاز 

در حالی که تعداد دکل‌های جهان در آینده نیز کاهش می‌یابد، روند رشد ناوگان دکل‌های حفاری کشورهای عربستان سعودی، کویت و امارات متحده عربی ادامه می‌یابد. کاهش هزینه‌های خدمات و برنامه‌های بلندپروازانه حفاری منجر به رشد مداوم تقاضا برای دکل‌های حفاری در این کشور طی فصول آینده خواهد شد.

 صنعت مخابرات 

اپراتورهای مخابرات شورای همکاری خلیج فارس از طریق سرمایه‌گذاری در فناوری متمرکز بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر تلاش می‌کنند خدمات جدید و اقتصاد دیجیتال را به سرعت توسعه دهند. دیدگاه مثبتی نسبت به این راهبرد وجود دارد، زیرا باعث جبران عدم تغییر درآمدها در بخش‌های سنتی صوتی و دیتا می‌شود و از راهبردهای افزاینده ارزش اپراتورها پشتیبانی می‌کند.


فایل نمونه

گزارش تحليل صنایع خاورمیانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟