منو



گزارش تحليل صنایع خاورمیانه


خلاصۀ مدیریتی

 صنعت زیربنایی

در این ماه نیز انتظار می‌رود فعالیت بخش ساخت و ساز قطر در سطح بالایی باقی بماند، به طوری که رشد واقعی این بخش طی سال 2015 به میزان 1/13درصد پیش‌بینی شده است. از آنجا که پروژه‌های مهم زیربنایی در سال 2014 به مرحله ساخت و ساز وارد شدند، نرخ رشد واقعی بخش ساخت و ساز در این سال برابر 18 درصد بود. بر این اساس نرخ رشد 2015 اندکی کاهش یافته است. اگرچه همچنان انتظار می‌رود فرصت‌های رشد در صنایع زیربنایی موجود باشد، فعالیت در بخش مسکونی و غیرمسکونی به ویژه به دلیل کاهش فشارها بر هزینه مصالح ساختمانی، با رشد روزافزونی مواجه خواهند بود.

 

 برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

پیشرفت سریع پروژه مقرون به صرفه نیروگاه خورشیدی در کنار انگیزه‌های اقتصادی و شرایط آب و هوایی باعث تثبیت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان رهبر انرژی خورشیدی در جهان طی دهه آتی خواهد شد.

 

 صنعت خودرو 

پیش بینی می‌شود فروش وسایل نقلیه جدید تا سال 2019 با رشد 33درصدی به حدود 538,000 دستگاه برسد. دیدگاه مثبت نسبت به اقتصاد امارات متحده عربی در میان‌مدت در این ماه نیز حفظ شده و منجر به چشم‌انداز خوشبینانه نسبت به این صنعت شده است.

 

 مواد و محصولات دارویی 

انتظار می‌رود محصولات دارای برند حکمه عملکرد موفقی در سال 2015 داشته باشد. پیش‌بینی شده بسیاری از محصولات طی دو سال آینده به بازار معرفی شوند، ضمن این که انتظار می‌رود فعالیت این شرکت با خرید واحد تولید آزمایشگاه‌های بدفورد، در بازار داروهای تزریقی ژنریک ایالات متحده امریکا همچنان در سطح بالایی باقی بماند. شرکت حکمه به دنبال بازبینی عملیات‌های کسب و کار خود در بازارهای خاورمیانه و شمال آفریقا، با فرصت‌های تجاری مناسبی مواجه خواهد شد.

 

 نفت و گاز 

فشار بر بودجه مالی ناشی از افت درآمدهای نفتی، عراق را به شناسایی روش‌هایی برای تعیین مجدد ساختار قراردادهای نفتی ترغیب می‌نماید. طرح‌های پیشنهادی بایستی از جذابیت لازم برای ترغیب شرکت‌های بین‌المللی نفتی برخوردار باشند. بسیاری از شرکت‌ها کمتر از یک‌سال گذشته با قراردادهای جدید موافقت نموده‌اند. 

 

 صنعت مخابرات 

به طور کلی اپراتورهای مهم منطقه شورای همکاری خلیج فارس در سال 2014 در مقایسه با سال 2013 از عملکرد موفق‌تری برخوردار بودند. شرایط مناسب مؤلفه‌های اقتصاد کلان در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اِعمال اقدماتی در زمینه کاهش هزینه‌ها همچون واگذاری قراردادهای خدمات مدیریت‌شده، گنجاندن دارایی‌های تازه خریداری شده در ترازنامه اپراتورها و لغو سرمایه‌گذاری در واحدهای زیان‌ده از جمله دلایل عملکرد موفق‌تر این اپراتورها می‌باشند. از هفت اپراتور مورد بررسی در این گزارش، سطح درآمدها و سود شرکت‌های اتصالات (امارات متحده عربی)، دو (امارات متحده عربی)، باتلکو (بحرین)، اس.تی.سی (عربستان سعودی) و عمان‌تل (عمان) در سال 2014 با رشد مواجه بودند، حال آن که سطح درآمد و سود اپراتورهای زین (کویت) و اورادو (قطر) کاهش یافت.

 


فایل نمونه

گزارش تحليل صنایع خاورمیانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟