منو



گزارش تحليل صنایع خاورمیانه


خلاصۀ مدیریتی

 صنایع زیربنایی

قطر و امارات متحده عربی در مقایسه با سایر کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، نه تنها فضای کسب و کار مساعدتری را برای شرکت‌های ساخت و ساز فراهم می‌آورند، بلکه یک زنجیره تأمین مناسب را برای پروژه‌ها ارائه می‌دهند. در عین حال بازارهای شمال آفریقا با ریسک بیشتری مواجه هستند و سرمایه‌گذاری در صنایع زیربنایی آن‌ها از سطح مشابهی برخوردار نیست.

 

 برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

کاهش قیمت نفت تأثیر محدودی بر برنامه‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بخش برق عربستان سعودی خواهد داشت و این مسأله ناشی از سیاست مالی انبساطی و افزایش مخارج دولت است. البته اعتقاد بر این است که پروژه‌های پرهزینه هسته‌ای و خورشیدی در بلندمدت با تأخیر مواجه خواهند شد، زیرا به دلیل افت قیمت نفت، ناگزیر به تدوین بودجه انقباضی خواهند شد.

 

 صنعت خودرو

افزوده شدن یک مدل خودرو شاسی بلند به رده محصولات مازراتی باعث افزایش نرخ رشد خودروهای شاسی بلند در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد شد و بازار این نوع خودروها در این منطقه مجدداً با روند رو به رشدی مواجه خواهد شد. افزایش ثبات در بازارهای شمال آفریقا همچون مصر باعث افزایش رشد فروش می‌شود و فرصت‌هایی را برای رشد این منطقه فراهم خواهد آورد.

 

 مواد و محصولات دارویی

بخش درمان و سلامت در آینده به یکی از عوامل مهم رشد اقتصادی در خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل خواهد شد که این موضوع ناشی از افزایش تقاضا برای خدمات درمانی، سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی و افت قیمت نفت می‌باشد.

 

 صنعت نفت و گاز 

تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش سطح تولید نفت تأثیر ناچیزی بر سهم این سازمان در بازار نفت خواهد داشت. اعضای کارتل تمایلی به پشتیبانی از سهم بازار یا قیمت‌ها نداشتند، اما علاقه‌مند به افزایش درآمد بودند.

 

 صنعت مخابرات

به رغم افت قیمت نفت انتظار می‌رود اکثر دولت‌های حاضر در منطقه شورای همکاری خلیج فارس طی سال‌های آتی با کسری بودجه مواجه شوند، این اعتقاد وجود دارد تقاضا برای خدمات فیبرنوری تا خانه در بین مصرف‌کنندگان و مؤسسات تجاری همچنان در سطح بالا باقی می‌ماند.

 


فایل نمونه

گزارش تحليل صنایع خاورمیانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟