منو



گزارش تحليل صنايع خاورميانه


خلاصۀ مدیریتی

 

v  برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

به دلیل وجود ثبات سیاسی نسبتاً بالا و ادامه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های استراتژیک بخش نیرو حتی در شرایطی که دوران افول قیمت نفت بسیار به درازا کشیده شده است، شاخص ریسک/بازده سرمایه‌گذاری بخش نیرو در کشورهای قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی در بالاترین سطح در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارند. با توجه به این که مصر و ایران دارای ثبات سیاسی بیشتری در منطقه هستند، از چشم‌انداز مثبتی برخوردارند. علاوه بر این رفع تحریم‌ها علیه ایران، دورنمای بهتری را در رشد انرژی این کشور به تصویر می‌کشد.

v    صنعت خودرو

با توجه به این‌که در آینده نزدیک اکثر مکان‌های شارژ خودروهای برقی با نیروی خورشیدی کار خواهند کرد، کارشناسان معتقدند که شانس موفقیت بخش خودروهای الکتریکی در اردن با ورود به عرصه روبه رشد ساخت سیستم‌های خورشیدی افزایش خواهد یافت. در این میان شرکت فرانسوی رنو بیشترین نفع را از سفارش خودروهای الکتریکی در اردن خواهد برد.

v  مواد و محصولات دارویی

رژیم صهیونیستی همچنان مهم‌ترین هدف شرکت‌های داروسازی چندملیتی برای فروش داروهای نوین ابداعی خواهد بود. طرح‌های دولت برای افزایش مصرف بودجه در بخش‌ بهداشت و درمان و توسعه دسترسی به معالجات نجات‌بخش، این بازار را رونق بخشیده است.

v  مواد غذایی و آشامیدنی

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده مصر طی پنج سال آینده، تا سال2019، عمده‌ترین فرصت رشد برای تولید نوشیدنی‌های غیر الکلی را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دارا خواهد بود. با دیدی کلی می‌توان گفت هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای فراهم کردن نوشیدنی‌های غیر الکلی در حال افزایش است و سه گروه نوشیدنی‌های کربن‌دار، آب و آب‌میوه‌ها، بخش اصلی این افزایش را تشکیل می دهند.

v  نفت و گاز

رقابت تنگاتنگ میان خریداران نفت و گاز خام باعث خواهد شد اختلاف قیمت‌ها در بازارهای آسیا از بین رفته، قراردادهای نفتی و گازی انعطاف‌پذیرتر شده و تولیدکنندگان عمده منطقه خاورمیانه در بخش‌‌های میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت آسیا، نقش بیشتری ایفا کنند.

v  صنعت مخابرات

 

ترکیب چشم‌انداز روشن اقتصادی دبی و سهم دولت در بخش‌های کلیدی، امکان گسترش شهر هوشمند دبی را سریع‌تر از بسیاری از بازارهای توسعه‌یافته هم‌تراز با آن میسر می‌سازد. با توجه به اینکه این شهر پیشتاز، در منطقه‌ای واقع شده که همواره دارای افزایش کشمکش‌های ژئوپلتیک است، امنیت سایبری همچنان ریسک اصلی برای شمار فراوانی از سیستم‌های به‌هم متصل در این شهر محسوب می‌شود.


فایل نمونه

گزارش تحليل صنايع خاورميانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟