منو



گزارش تحليل صنایع خاورمیانه


خلاصۀ مدیریتی

 صنایع زیربنایی

چشم‌انداز بخش ساخت و ساز امارات متحده عربی در سال 2015 و دوره پیش‌بینی 10 ساله در این فصل تغییر نکرده است. وضعیت بازارهای مسکن در دبی و ابوظبی ثابت باقی مانده است و آهنگ سریع رشد سرمایه‌گذاری در بخش زیربنایی ادامه خواهد یافت. دبی از عملکرد موفق‌تری نسبت به ابوظبی برخوردار خواهد شد. نمایشگاه جهانی 2020 عامل اصلی رشد دبی به شمار می‌رود و در مقابل کاهش قیمت نفت باعث افت فعالیت‌های اقتصادی ابوظبی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود صنعت ساخت و ساز در سال 2015 تحت شرایط واقعی با رشد 85/4درصدی مواجه گردد.

 

 برق و انرژی‌های تجدیدپذیر

امارات متحده عربی در حال تبدیل شدن به یکی از بازارهای کلیدی انرژی‌های تجدیدپذیر در منطقه شورای همکاری خلیج فارس می‌باشد. پیش‌بینی افزایش تقاضا برای برق، اشتیاق دولت برای تنوع بخشیدن به ترکیب برق داخلی و شرایط جوی مناسب از جمله دلایل رشد انرژی خورشیدی به شمار می‌روند. انتظار می‌رود تولید برق بر پایه انرژی تجدیدپذیر غیر از انرژی آبی تا اواخر 2024 به 94/3 تراوات بر ساعت برسد که بخش قابل توجهی از این رقم مربوط به تولید برق بر پایه انرژی خورشیدی خواهد بود.

 

 صنعت خودرو 

در گزارش مربوط به سرمایه‌گذاری در بخش تولید، آخرین پروژه‌ها در زمینه تولیدات صنعتی مورد بررسی قرار گرفتند. در عین حال تحلیلی از روندهایی ارائه شد که به لحاظ منطقه‌ای در حال توسعه می‌باشند. در این راستا امید است که چشم‌‌اندازی از مراکزی با احتمال پیشرفت و همچنین راهبرد شرکتی در بخش تولید و صادرات ارائه شود. از آنجا که تولید در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از گستردگی کمتری برخوردار می‌باشد، آخرین به‌روزرسانی، از نوامبر 2014 تا مارس 2015 را تحت پوشش قرار داده است.

 

 مواد و محصولات دارویی

شرکت دارویی سانوفی با خرید یک شرکت دارویی فعال در زمینه داروهای ژنریک در داخل منطقه و همچنین راه‌اندازی کارخانه تولید خود فرصت قابل ملاحظه‌ای برای رشد در بازار مواد و محصولات دارویی خاورمیانه در اختیار خواهد داشت. این مسأله از آنجا نشأت گرفته که بسیاری از کشورهای حاضر در این منطقه درصدد کاهش سطح وابستگی به واردات دارو می‌باشند. 

 

 صنعت نفت و گاز 

تولید نفت اوپک در سال 2015 همچنان 30 میلیون بشکه در روز و بالاتر از سهمیه تعیین شده باقی خواهد ماند. تولید خاورمیانه سطح عرضه نفت در جهان را تحت فشار قرار می‌دهد و تولیدکنندگان نفت با هزینه بالاتر را از چرخه رقابت خارج می‌کند.

 صنعت مخابرات

نرخ بالای نفوذ گوشی‌های تلفن همراه، پشتیبانی گسترده دولت از شهرهای هوشمند و رشد اقتصادی قابل توجه در مجموع باعث ایجاد فرصت‌های رشد در بازار خدمات اینترنت اشیاء در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد. اپراتورها با توسعه دامنه خدمات خود بالاترین بازده‌ها را در شورای همکاری خلیج فارس به‌دست خواهند آورد. در عین حال انتظار می‌رود اپراتورهای دارای موقعیت منطقه‌ای و جهانی بتوانند خدمات اینترنت اشیاء را به بازارهای جدید ارائه نمایند، زیرا این بازارها در بلندمدت اشباع می‌شوند.

 

 صنایع معدنی

پیش‌بینی می‌شود بخش‌های معادن و فلزات در عمان طی سال‌های آتی با رشد قابل توجهی مواجه گردد. میزان سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش معادن مس و فلز آلومینیوم افزایش می‌یابد. از آنجا که دولت عمان درصدد تنوع‌بخشی به اقتصاد و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی می‌باشد، انتظار می‌رود بخش‌های معادن و فلزات با فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری مواجه گردند.

 


فایل نمونه

گزارش تحليل صنایع خاورمیانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟