منو



گزارش تحليل صنايع خاورميانه


خلاصۀ مدیریتی

v  خودروسازی

پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با افزایش واردات از منطقه یورو به دلیل بهبود شرایط اقتصادی، مراکش بیش از پیش در معرض بحران مالی این منطقه قرار گیرد. ضمن این‌که قیمت‌های پایین کالاهای مصرفی کسری حساب جاری را محدود خواهد ساخت. البته این جریان با سرعتی متعادل‌تر از نرخ‌های به ثبت رسیده در سال 2015 ادامه خواهد یافت.

v  مواد غذایی و آشامیدنی

تحلیل‌گران شاخص ریسک/بازده صنعت مواد غذایی و آشامیدنی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به‌منظور مقایسه بازارهای این منطقه، شاخص‌های گوناگونی را مبنا قرار داده‌اند که نقاط ضعف و قوت هر کشور را به‌طور مجزا ارزیابی می‌کند. بدین ترتیب، این شاخص معیاری در سطح منطقه‌ای ایجاد کرده و با دقت در ماهیت هر یک از این بازارها، می‌توان تعیین کرد کدام یک مطلوب‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

v    نفت و گاز

وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور به‌دلیل مواجهه با چالش‌های مالی متعدد، برای ارائه خدمات نفتی در سال 2016 بودجه کم‌تری در اختیار خواهد داشت. این خبر، پیش‌بینی صورت‌گرفته درباره تولید محافظه‌کارانه در این کشور را تقویت می‌کند. عراق، طی پنج سال آینده، به تلاش مستمر برای تولید بیش از 4 میلیون بشکه نفت در روز خواهد افزود.

v  مواد و محصولات دارویی

بازار دارویی مصر یکی از پرجاذبه‌ترین مقاصد سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های داروسازی چندملیتی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. اندازه بزرگ بازار و جمعیت فراوان این کشور، در کنار بهبود چشم‌اندازهای اقتصادی و سیاسی، پیش‌بینی‌های مثبت کارشناسان از این بازار را تأیید می‌کند.

v  مخابرات و ارتباطات

 

گرچه بازارهای گوناگون مخابراتی در سرتاسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا مراحل گوناگونی از رشد و توسعه فن‌آورانه را طی می‌کنند، اما همه اپراتورها سخت درگیر رقابت شدیدی هستند که لزوم سرمایه‌گذاری برای تنوع‌بخشی به منابع درآمدی را برجسته‌تر می‌سازد.


فایل نمونه

گزارش تحليل صنايع خاورميانه



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟