منو



خلاصۀ مدیریتی

با وجود دیدگاه‌های مثبت چندساله درباره افزایش قیمت اکثر کالاها، انتظار می‌رود بازگشت سریع قیمت‌ها به سطوح دو سال گذشته، با محدودیت‌هایی مواجه گردد. به بیان دقیق‌تر، انتظار می‌رود کالاهای صنعتی (ازجمله ذغال‌سنگ، نفت و فلزات صنعتی) در سیر صعودی افزایش قیمت‌های خود طی دوره میان‌مدت در سال 2018، با یک وقفه مواجه شوند.

انتظار می‌رود کالاهای کشاورزی طی دوره 12 ماه آتی و در حالی که تا این زمان از سال 2017 عملکرد خوبی نداشته‌اند، با بهبود عملکرد همراه شوند که در این میان، غلات و کاکائو پیشتاز خواهند بود. خسارت‌های ناشی از وقوع پدیده لانینا به محصولات زراعی منجر به افزایش قیمت محصولات کشاورزی خواهد شد که البته این مسأله دیدگاه اصلی کارشناسان نیست، بلکه در حال حاضر یک ریسک به شمار می‌آید.

یک وجه از این سناریو دیدگاه مثبت درباره ارزش دلار آمریکا است، که طی ماه جاری بر آن تصریح شده بود. تضعیف اخیر در ارزش دلار با روندهای موجود در بازار اوراق قرضه تطابق ندارد و این در حالی است که مزیت بازده واقعی در ایالات متحده آمریکا همچنان نسبت به سایر بازارهای توسعه‌یافته به‌ویژه آلمان، ادامه می‌یابد. انتظار می‌رود شاخص دلار طی ماه‌های آتی روند بازار صعودی ساختاری خود را از سر بگیرد. تقویت دلار آمریکا تأثیر نامطلوبی بر قیمت اکثر کالاها خواهد داشت.

کالاهایی که در معرض تحول صنعت خودروهای الکتریکی قرار دارند، احتمالاً در سال 2018 شاهد توقف روند صعودی قیمت‌ها خواهند شد زیرا سرمایه‌گذاری در عرضه معدن و بازیافت فلزات افزایش می‌یابد.


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟