منو



تحلیل بازار کالا- اسفند 98


خلاصۀ مدیریتی

  • اگرچه در حال حاضر دیدگاه‌ها درباره قیمت‌های مجموعه کالاها برای سال 2020 بر اساس اصول بنیادین حاکم بر بازارهای کالایی از لحاظ عرضه و تقاضا مطلوب است، اما ریسک‌های به شدت نامطلوبی برای این چشم‌انداز به وجود آمده‌اند که علت آن شیوع گسترده کرونا ویروس جدید (عامل بیماری کووید 19) می‌باشد.
  • در طول یک ماه گذشته، بازنگری‌های صعودی بر پیش‌بینی قیمت‌های برخی کالاها صورت گرفته است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها نفت، سویا، قهوه و برنج هستند؛ ضمن آن‌که به‌رغم تضعیف قیمت‌ها در پی شیوع کرونا ویروس جدید، ریسک‌های مطلوبی نیز پیش‌بینی قیمت روغن پالم را تهدید می‌کنند.
  • با توجه به برقراری نسبی ثبات در جهان و کاهش تنش‌های ژئوپلتیک که در حال حاضر به وجود آمده و سال جدید با وجود انتظارات مثبت نسبت به دارایی‌های همراه با ریسک آغاز شد، چشم‌انداز خوش‌بینانه درباره بازار نفت به قوت خود باقی است و در کنار آن دیدگاه‌های خنثی تا صعودی در خصوص اکثر فلزات و محصولات کشاورزی وجود دارد. با این وجود، شیوع گسترده کرونا ویروس جدید منجر به آن گردید که بازنگری‌های نزولی قابل توجهی بر پیش‌بینی‌های قیمت نفت صورت بگیرد و کماکان ریسک نزولی قابل ملاحظه‌ای در انتظار سایر پیش‌بینی‌ها باشد.

 


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا- اسفند 98



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟