منو



خلاصۀ مدیریتی

پس از آن‌که قیمت‌ها از ابتدای سال تاکنون وضعیت خوبی را پشت سر گذاشته‌اند، انتظارات کارشناسان درباره قیمت کالاها در افق سه‌ماهه، به‌طور گسترده خنثی می‌باشد.

به‌طور کلی در سال 2018 چشم‌انداز قیمت‌ها متفاوت است و در حالی که بازاری صعودی برای غلات متصور است، انتظار می‌رود در سیر صعودی افزایش قیمت فلزات صنعتی و نفت، وقفه‌ای به وجود آید و سپس در سال 2019 روند افزایش قیمت‌ها از سر گرفته شود.

در مورد فلزات، این رکود به‌دلیل آهنگ کندتر رشد اقتصادی در چین پس از شتاب آن در میانه سال‌های 2016 تا 2017 خواهد بود، این در حالی است که به دلیل سستی در پایبندی به توافق کاهش تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و افزایش‌های تولید از سوی کشورهای غیرعضو در اوپک، بهبود قیمت نفت محدود خواهد بود.

پیش‌بینی‌های رشد برای چین با بازنگری به سطوح بالاتر همراه شده است و اکنون برای سال 2018 انتظار می‌رود رشد اقتصادی چین 6/5 درصد باشد که این رقم با پیش‌بینی قبلی 6/3 درصد مقایسه می‌شود. با این وجود، این نرخ رشد نسبت به رشد 6/9درصدی به ثبت رسیده در سه فصل ابتدای سال 2017 نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، همچنان نشان‌دهنده یک رکود خواهد بود. رشد سریع‌تر از حد انتظار در دوره ابتدای سال تاکنون، کارشناسان را بر آن داشت تا در ماه‌های اخیر ضمن بازنگری، پیش‌بینی قیمت فلزات را افزایش دهند. با این وجود، انتظار می‌رود رکود در فعالیت ساخت‌وساز در سال 2018، باعث شود رالی جاری در قیمت فلزات صنعتی تضعیف شود.


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟