منو



خلاصۀ مدیریتی

با رفع تحریم‌های غرب علیه ایران، صنعت معدن این کشور که ذخایر توسعه‌نیافته وسیعی را شامل می‌شود، طی سه تا پنج سال آتی به سرعت رشد خواهد کرد؛ ضمن این‌که این بخش هنوز عمدتاً توسط شرکت‌های دولتی اداره می‌شود. با این وجود، پیشرفت در این بخش از آهنگ کندی برخوردار خواهد بود و انتظار می‌رود صنعت معدن در طول دو تا سه سال آینده با چالش‌های بی‌شماری مواجه گردد که از جمله آن‌ها می‌توان به بوروکراسی ناکارآمد، زیرساخت‌های نامناسب و قیمت پایین مواد معدنی اشاره کرد.

  • نقاط قوت
  • ایران دارای 68 ماده معدنی است، به علاوه بیش از 37 میلیارد تن ذخایر اثبات شده و 57 میلیارد تن ذخایر احتمالی در این کشور وجود دارد که این مواد شامل ذخایر قابل توجهی از ذغال‌سنگ، سنگ‌آهن، مس، سرب، روی، کروم، اورانیوم و طلا می‌باشند. به استناد سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده امریکا، ایران دارنده بیشترین ذخایر روی در جهان است، ضمن این که نهمین ذخایر مس، دوازدهمین ذخایر سنگ‌آهن و دهمین ذخایر اورانیوم را در اختیار دارد. به طور کلی بیش از 7درصد ذخایر معدنی جهان در ایران واقع شده است.
  • دولت ایران با هدف جذب 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به این بخش در تلاش است تا اهداف رونق تولید در سرتاسر کشور را محقق سازد و در همین راستا طرحی بیست‌ساله را به اجرا درآورده است.
  • دولت بانک‌ها را ملزم می‌کند حق تقدم اعطای وام را به شرکت‌های معدنی اختصاص دهد که این مسأله ممکن است باعث افزایش نرخ رشد توسعه این بخش شود.
  • پایین‌تر بودن هزینه کار و اختصاص یارانه‌های دولتی برای تأمین هزینه برق، یکی از برتری‌های صنعت معدن ایران نسبت به سایر همتایان خود در منطقه می‌باشد.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنایع معدنی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟