با وجود آنکه اقتصاد ایران در سال 2019 وارد دورانی از رکود خواهد شد، اما چشمانداز صنعت مواد غذایی و نوشیدنی این کشور در میانمدت همچنان مطلوب ارزیابی میشود. کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ تورم، بر مصرف داخلی تأثیر منفی خواهد گذاشت. کارشناسان بر این باورند که نرخ بالای تورم، عامل اصلی رشد اسمی فروش مواد غذایی و آشامیدنی بر حسب ریال باشد. با این وجود، از آنجا که مواد غذایی جزء اقلام مصرفی اساسی به شمار میآیند، انتظار میرود این بخش شاهد رشد نسبی فروش باشد چرا که مصرفکنندگان الگوی مخارج خود را تغییر خواهند داد. بهرغم شرایط نابسامانی که بر اقتصاد ایران حاکم است درآمد خانوارها رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد. افزایش درآمد خانوارها این پتانسیل را دارد که بخشی از پیامدهای ناشی از بروز بحران اقتصادی را بیاثر کند.
پاسخی بگذارید