منو



خلاصۀ مدیریتی

در صورتی که عرضه ماده اولیه مطلوب نبوده و بازارها قابلیت جذب تولید را نداشته باشند، انتظار نمی‌رود ظرفیت در سال 2015 به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. اگرچه ممکن است فعالیت کارخانهها در حد ظرفیت اسمی جریان داشته باشد، بر اساس آخرین گزارش صنعت پتروشیمی ایران، نرخ تولید احتمالاً پایین می‌ماند و کارخانه‌ها در آینده متضرر خواهند شد، مگر این‌که تولیدکننده‌های ایرانی تمام هزینه‌های مربوط به تولید را به خریداران در بازارهای مربوط به صادرات محصولات انتقال دهند. برای کار در سطوح معقول و منطقی ظرفیت بهره‌برداری شده، باید خروجی اولفین و همچنین خروجی پلیمرها یک‌سوم شود. اما تقاضایی در بازار برای تولیدات وجود ندارد و حتی در صورت برداشتن تحریم‌ها نیز ممکن است بازاری وجود نداشته باشد.

رشد صادرات و تولید در ایران نشان می‌دهد که این صنعت در مسیر احیا قرار گرفته است. اگرچه برقراری مجدد روابط دیپلماتیک و بهبود بازارهای خارجی باعث افزایش سطح صادرات شده است، میزان استفاده از ظرفیت تولید همچنان در سطوح پایینی قرار دارد. به‌رغم ورود کاخانه‌های جدید به خط ‌تولید در سال 2015، صنعت پتروشیمی ایران در آینده نیز با عملکرد ضعیف مواجه خواهد بود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد تا پایان 2014 ایران در 21درصد از بازار پتروشیمی خاورمیانه حضور خواهد داشت، از 25درصد سهم تولید محصولات پتروشیمی در این منطقه برخوردار خواهد شد و به دومین صادرکننده محصولات پتروشیمی در خلیج فارس تبدیل خواهد شد، ضمن این‌که مقصد صادرات محصولات ایران اکثراً کشورهای آسیایی می‌باشد. افزایش صادرات منجر به رشد این صنعت خواهد شد.


فایل نمونه

گزارش تحليل صنعت پتروشيمي ايران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟