منو



تحلیل بازار کالا- مرداد 99


خلاصۀ مدیریتی

نشانه‌های دال بر این‌که احیای رشد اقتصاد جهانی پس از گذر از شوک وارده ناشی از شیوع بیماری کووید19 در کشورهای مختلف یکسان نبوده و چالش‌برانگیز خواهد بود، بارزتر شده و این دیدگاه در حال تحقق است چرا که این همه‌گیری جهانی همچنان در بازارهای تقاضای کلیدی رو به گسترش است. این مسأله روند عادی‌سازی در مصرف را به تأخیر خواهد انداخت و مانع از بهبود قیمت‌ نفت و کالاهای کشاورزی در کوتاه‌مدت خواهد شد. در واقع، پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت اکثر کالاها در سال 2020 نسبت به سال گذشته در سطح پایین‌تری قرار بگیرند.
با این وجود، کارشناسان دیدگاه‌های مثبت درباره بهبود قیمت اکثر کالاها را حفظ کرده‌اند و کماکان بر این باورند که قیمت‌ها در چشم‌انداز 12 ماهه آتی نسبت به سطوح نقدی کنونی رو به افزایش خواهند گذاشت و انتظار می‌رود که قیمت‌ها در سال 2021 به طور متوسط به سطوح بالاتر افزایش یابند. این چشم‌انداز مساعد بیش از همه درباره محصولات بخش انرژی و کالاهای نرم بخش کشاورزی که در مدت اخیر یا با رکود مواجه بوده و یا رو به کاهش بوده‌اند، صدق می‌کند.
اگرچه در هفته‌های اخیر و در بحبوحه رونق تقاضا از سوی چین و وقفه‌های به وجود آمده در روند عرضه به دلیل شیوع بیماری کووید19، قیمت‌های فلزات با یک رالی افزایشی مواجه شدند، اما اعتقاد بر این است که فلزات پایه و طلا طی فصل‌های آتی روند صعودی قیمت را ادامه خواهند داد و این در حالی است که قیمت‌های مجموعه فلزات آهنی در سطوح بالاتر تثبیت خواهند شد.


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا- مرداد 99



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟