منو



تحلیل بازار کالا- آبان ماه 99


خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان به تبعیت از حفظ دیدگاه خنثی در طول چند ماه اخیر کماکان بر این باورند که طی ماه‌های آتی نیز کالاهای صنعتی به طور کلی در یک طیف محدود از نوسانات قیمت مورد معامله قرار خواهند گرفت.
• قیمت کالاهای کشاورزی به‌ویژه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر رشد قوی را تجربه کرده است. به اعتقاد کارشناسان رالی شکل‌گرفته در روند افزایش قیمت محصولات بخش کشاورزی در آینده‌ای نه چندان دور فروکش خواهد کرد که البته این به معنای کاهش قیمت‌ها در این بخش نخواهد بود. البته کارشناسان به موضوع افزایش ریسک‌های تهدیدکننده مجموعه کالاهای کشاورزی نیز اشاره می‌نمایند؛ علت این ریسک‌ها بازگشت پدیده لانینا در سه‌ماهه سوم سال 2020 و محدودیت عرضه غلات در بازارهای چین است که ممکن است مقدمه‌ای بر آغاز روندی از رشد قوی تقاضای واردات در این کشور قرار گیرد. بدین ترتیب، چنانچه این ریسک‌ها محقق گردند، کارشناسان روند افزایش قیمت‌ها در طول فصل‌های آتی را دور از انتظار نمی‌دانند.
• کارشناسان دیدگاه خوش‌بینانه در خصوص بهبود قیمت‌های کالاها در آستانه ورود به سال 2021 را حفظ کرده‌اند و انتظار می‌رود میانگین قیمت اکثر کالاها در سال 2021 نسبت به سطح قیمت‌ها در سال 2020 افزایش یابد؛ این دیدگاه متکی بر بهبود چشم‌انداز رشد اقتصادی و تضعیف ارزش دلار است. بیشترین میزان افزایش قیمت در سال 2021 مربوط به بخش انرژی خواهد بود. محصولات بخش انرژی هم از لحاظ میانگین رشد قیمت سالانه بیشترین میزان رشد را تجربه خواهند کرد و هم از پتانسیل بهبود قیمت‌ها نسبت به سطوح نقدی کنونی برخوردار خواهند بود.
• چشم‌انداز رشد قیمت فلزات بیشترین میزان تنوع را خواهد داشت؛ اگرچه انتظار می‌رود میانگین قیمت تقریباً همه فلزات در سال 2021 به سطوح بالاتر ارتقاء پیدا کنند، اما خاطرنشان می‌شود که این روند صعودی در قیمت‌ها نسبت به سطوح نقدی کنونی محدود خواهد بود.


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا- آبان ماه 99



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟