منو



تحلیل بازار کالا-آذر98


خلاصۀ مدیریتی

  • اگرچه دیدگاه‌های خنثی درباره قیمت‌های مجموعه کالاها در مدت باقی‌مانده از سال جاری حفظ شده‌اند، اما ادامه شرایط چالش‌برانگیز حاکم بر اقتصاد کلان و وضعیت ژئوپلتیک در جهان بر هرچه نامساعدتر شدن این دیدگاه‌ها دامن می‌زند.
  • به‌رغم حملات صورت گرفته علیه تأسیسات و زیرساخت‌های بخش انرژی در طول هفته‌های اخیر، کارشناسان همچنان دیدگاه‌های خنثی تا بدبینانه درباره قیمت اکثر فلزات و کالاهای کشاورزی و نیز قیمت نفت را حفظ کرده‌اند. چشم‌اندازها درباره قیمت فلزات گرانبها و کالاهای نرم نیز نسبتاً متفاوت از یکدیگر هستند.
  • کارشناسان در ماه سپتامبر بازنگری‌های نزولی متعددی بر پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت اکثر کالاها انجام دادند که از جمله مهم‌ترین این کالاها می‌توان به نفت، مس، روی، فولاد، شکر و پنبه اشاره کرد. تنها بازنگری صعودی در مورد پیش‌بینی برای قیمت نیکل اتفاق افتاد. در ماه اکتبر نیز پیش‌بینی برای قیمت سویا مورد بازنگری نزولی قرار گرفت، در حالی که این بازنگری‌ها در مورد قیمت برنج صعودی بوده است.
  • چشم‌انداز رشد اقتصادی در جهان همچنان مبهم است و کارشناسان دیدگاه‌های خود درباره ارزش دلار آمریکا را مورد بازنگری قرار داده‌اند به نحوی که اکنون انتظار می‌رود طی فصل‌های آتی ارزش دلار آمریکا اندکی بهبود یابد، حال آن‌که پیشتر دیدگاه‌هایی خنثی درباره دلار وجود داشت؛ این دیدگاه‌های خنثی نخستین بار در دسامبر سال 2018 شکل گرفتند.


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا-آذر98



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟