لغو تحریمها که آثار آن در افزایش رقابت فروشندگان بینالمللی و بهبود چشمانداز اقتصادی ایران بروز یافته، دیدگاههای خوشبینانهتری درباره چشماندازهای میانمدت بازار محصولات الکترونیکی این کشور به وجود آورده است. البته قطع روابط ایران در سطح بینالملل با شیب تند کاهش قیمت نفت همراه شده و برخی موانع همچنان در مسیر توسعه این بازار قرار گرفتهاند که از آن جمله میتوان به تعرفههای بسیار بالای واردات کالاهای تکمیلشده و حجم بالای خرید از بازارهای غیررسمی اشاره کرد. با این وجود، انتظار میرود پتانسیل رشد بازار محصولات الکترونیکی ایران بهویژه از سال 2017، افزایش یابد. افزایش در درآمدها و عرضه مناسب این محصولات موجب بهرهبرداری فروشندگان از فرصت ضریب نفوذ پایین این محصولات در گروههای کلیدی از جمله نتبوکها، تبلتها و گوشیهای هوشمند خواهد شد. سناریوی اصلی، دستیابی به نرخ رشد سالانه ترکیبی 8/5درصد طی سالهای 2016 تا 2020 برای رسیدن به ارزش 1/10 میلیارد ریالی این بازار در سال 2020 است.
پاسخی بگذارید