با توجه به لغو تحریمها و بهبود فضای اقتصادی بهویژه از سال 2017، پتانسیل رشد بازار محصولات الکترونیکی ایران افزایش یافته است. افزایش در درآمدها و عرضه مناسب این محصولات موجب رشد مصارف داخلی و رسیدن آن به بیش از روندهای به ثبت رسیده خواهد شد. فروشندگان از فرصت ضریب نفوذ پایین این محصولات در گروههای کلیدی ازجمله نتبوکها، تبلتها و گوشیهای هوشمند بهرهبرداری خواهند نمود. با این وجود، همچنان به دلیل وجود ریسکهای سیاسی و پایین بودن قیمت نفت، چشمانداز روشنی از این بازار وجود ندارد. تعرفههای بالای واردات محصولات الکترونیکی و همچنین رفتار مصرفکنندگان در شیوههای دسترسی به این اقلام از طریق شیوههای غیررسمی نیز به عدم قطعیت بازار میافزاید. ایجاد توازن میان این عوامل، سناریوی اصلی برای نرخ رشد سالانه ترکیبی 8/4درصد طی سالهای 2016 تا 2020 برای رسیدن به ارزش 1/10 میلیارد ریالی این بازار در سال 2020 است.
پاسخی بگذارید