شیوع بیماری کووید 19 و وضع محدودیتهای کرونایی در سال 2020 باعث شد خرید مواد غذایی و آشامیدنی در این سال به اولویت اصلی مخارج مصرفکنندگان تبدیل شود. از این رو در سال 2020 مخارج در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با سرعت چشمگیری رشد نمود. در سال 2021 این رشد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد اما در مقایسه با سال 2020 آهنگ کندتری خواهد داشت. علت اصلی این موضوع بالا بودن نرخ تورم در بازار ایران است. با این حال، کارشناسان معتقدند در میانمدت مخارج مصرفکنندگان در بخش مواد غذایی و نوشیدنی یک روند صعودی را تجربه خواهد نمود. البته کارشناسان همزمان خاطرنشان میکنند فشارهای تورمی در بازار ایران همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، بنابراین نباید انتظار داشت قدرت خرید مصرفکنندگان دستخوش تغییرات بزرگی شود. به عبارت دیگر، پس از گذر از بیماری کووید 19 و در دوران پساکرونا نیز رشد چندانی در قدرت خرید مصرفکنندگان اتفاق نخواهد افتاد.
پاسخی بگذارید