در سال 2020 خرید مواد غذایی و نوشیدنی یکی از اولویتهای اصلی مصرفکنندگان در بحث مخارج خواهد بود چرا که در پی شیوع بیماری کووید 19 الگوی مصرف افراد تغییر خواهد کرد. اگرچه محدودیتهای منع رفت و آمد در حال کاهش یافتن است و فروشگاههای خردهفروشی که در حوزه کالاهای غیرضروری فعالیت میکنند اجازه بازگشایی یافتهاند اما انتظار میرود مصرفکنندگان از بیم ابتلا به بیماری کووید 19 از حضور در مکانهای عمومی پرهیز کنند. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی و چالشهای ژئوپلتیک که ایران هم اکنون گرفتار آن است احتمالاً در دوران پساکرونا نیز ادامه پیدا خواهد کرد. علاوه بر این انتظار میرود رفتار محتاطانه مصرفکنندگان در بحث خرید و هزینهکرد همچنان ادامه یابد بدین معنی که مصرفکنندگان مخارج خود را به خرید اقلام اساسی نظیر نان، برنج، غلات و نوشیدنیهای غیرالکلی ارزانقیمت اختصاص خواهند داد
پاسخی بگذارید