اگرچه ایران تولید خودرو در داخل را مایه مباهات خود میداند، اما این کشور برای تأمین قطعات مورد نیاز در بخش مونتاژ خودرو، به شدت متکی به واردات است. این بدان معناست که این کشور بدون تلاش برای یافتن تأمینکنندگان دیگر و جایگزین کردن آنان با شرکتهای فعال کنونی، قادر به تولید وسایل نقلیه در داخل نخواهد بود؛ البته از آنجا که برندهای اروپایی در صورت نقض یا دور زدن تحریمها علیه ایران با واکنش شدید سیاسی از جانب ایالات متحده آمریکا روبهرو هستند، چنین امری قطعاً برای ایران دشواریهایی در پی خواهد داشت. پیشبینی میشود کل تولید وسایل نقلیه در ایران در سال 2019 با افت 18/6 درصدی مواجه شود.
پاسخی بگذارید