منو



گزارش تحلیل صنعت حمل و نقل و شاخص ریسک لجستیک ایران

شامل شاخص ریسک لجستیک


خلاصۀ مدیریتی

با توجه به پیش‌بینی کاهش حجم صادرات محصولات هیدروکربنی ایران در سال 2023، کارشناسان معتقدند که در این سال بخش حمل و نقل بار در این کشور از لحاظ حجم محموله‌ها، افت خواهد نمود. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال 2023 تجارت ایران در شرایط واقعی رشد سالانه بسیار اندک 1درصد را تجربه خواهد کرد. در این میان بخش صادرات نقش مهمتری ایفا خواهد کرد که سهم صادرات نفت و بنزین از این رشد صادرات قابل ملاحظه‌تر خواهد بود. بخش حمل و نقل جاده‌ای که بیشترین سهم از انواع حمل و نقل در ایران را به خود اختصاص می دهد، در سال 2023 یک نرخ رشد نه چندان مطلوب 2/7درصدی (نسبت به یک سال گذشته) را تجربه خواهد کرد. بررسی چشم‌اندازهای آتی حاکی از آن است که طی دوره پنج ساله پیش‌بینی، حمل بار توسط سه زیرگروه بخش حمل و نقل اعم از جاده‌ها، خطوط راه آهن و بنادر، به تدریج افزایش خواهد یافت چرا که به سرانجام رسیدن موضوع توافق هسته‌ای میان ایران و ایالات متحده آمریکا در سال 2023، که البته با توجه به تأخیرهای به وجود آمده در دستیابی ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای جدید، سرعت رشد در این زیربخش‌ها کند خواهد بود. چین کماکان بزرگترین شریک تجاری ایران باقی خواهد ماند. به خصوص این که، اجرای قرارداد همکاری 25 ساله میان ایران و چین، افزایش سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های چینی در ایران را به دنبال خواهد داشت.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت حمل و نقل و شاخص ریسک لجستیک ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟