منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان ارقام پیش‌بینی شده برای میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال‌ 2024 را مطابق با ارقام ذکرشده در گزارش قبلی حفظ کرده‌اند و بنابراین، میانگین قیمت سنگ‌آهن در سال 2024 همچنان برابر با 120 دلار در هر تن پیش‌بینی می‌شود. علت عدم اِعمال تغییر بر این پیش‌بینی، ادامه بهبودپذیری قیمت‌ها در اثر انتظارات مثبت برآمده از امیدواری به اثرگذاری مثبت تدابیر اتخاذ شده در جهت تحریک رشد اقتصادی در سرزمین اصلی چین است. با این وجود، ادامه رکود در بازار املاک چین که رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر قرار داده، احتمالاً طی ماه‌های آینده رشد قیمت سنگ‌آهن را محدود خواهد کرد؛ ضمن آن که قیمت‌ها همچنان به اعلام خبر اتخاذ تدابیر محرک رشد اقتصادی از سوی مقامات چینی، حساس خواهند بود.
• در خصوص عرضه این نکته اهمیت دارد که شرکت‌های بزرگ معدن‌کاو در حوزه صنعت سنگ آهن از ثبات نسبی دستورالعمل‌های تولید خود برای سال 2024 خبر داده‌اند. موضوعی که افزایش قیمت سنگ آهن را محدود خواهد نمود. ضمن آن که دولت چین قوانین و مقرراتی را نیز برای بازارهای آتی وضع نموده که این بازار را تحت تأثیر قرار خوهند داد.
• انتظار می‌رود که طی یک دوره بلندمدت‌‌تر، قیمت سنگ‌آهن کماکان یک روند نزولی چندساله را طی کند. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت سنگ‌آهن تا سال 2033 به 78 دلار در هر تن کاهش پیدا کند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی سنگ‌آهن



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟