منو



خلاصۀ مدیریتی

• به دلیل پیامدهای منفی شیوع بیماری کووید 19 مخارج واقعی خانوارها در سال 2020 روند نزولی به خود گرفت و نسبت به سال قبل از آن 6 درصد کاهش پیدا کرد. انتظار می‌رود این روند در سال 2021 معکوس شود و مخارج خانوارها مجددا در مسیر رشد قرار بگیرد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 مخارج واقعی خانوارها 0/7 درصد رشد کند.
• با دریافت اولین محموله واکسن کووید 19 از سبد کوواکس ، ایران عملیات واکسیناسیون عمومی را در فوریه 2021 آغاز نمود. از آن زمان تا به امروز واکسیناسیون شهروندان به شکل مستمر ادامه داشته است. با توجه به این موضوع کارشناسان معتقدند در سال 2022 از شدت شیوع بیماری کووید 19 کاسته خواهد شد و متعاقبا مخارج واقعی خانوارها در این سال یک رشد قدرتمند را تجربه خواهد کرد. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 مخارج واقعی خانوارها 3 درصد رشد کند.
• اگرچه واکسیناسیون عمومی در ایران از چند ماه پیش آغاز شده و به شکل مستمر ادامه پیدا کرده اما سرعت این فرآیند بسیار کند است به طوری که تا به امروز، به ازای هر 100 نفر شهروند تنها 9/7 دوز واکسن توزیع شده است. با توجه به این موضوع کارشناسان معتقدند تاخت و تاز بیماری کووید 19 در سال 2021 نیز ادامه پیدا خواهد کرد. بر این اساس انتظار می‌رود بخش اعظمی از محدودیت‌های کرونایی تا پایان سال جاری همچنان پابرجا باقی بماند.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟