منو



خلاصۀ مدیریتی

ریسک‌های مربوط به صنعت زیربنایی ایران روز به روز به سمت ریسک‌های نامطلوب متمایل می‌شود چرا که شرایط نابسامان اقتصادی، اعتراضاتی در مقیاس کوچک و عدم‌قطعیتی که در حوزه قوانین و مقررات وجود دارد کماکان بر رفتار سرمایه‌گذاران در قبال بازار ایران تأثیر منفی می‌گذارد. کناره‌گیری سرمایه‌گذاران اروپایی از بازار ایران باعث سیطره شرکت‌های چینی و روسی بر چشم‌انداز رقابتی صنایع زیربنایی ایران خواهد شد.

ایران به شدت از کمبود زیرساخت‌ها در صنعت حمل و نقل خود رنج می‌برد. از این رو این کشور با اجرای 16 پروژه سعی دارد 7،800 کیلومتر به طول آزادراه‌های خود بیافزاید. برای این کار بیش از 5،000 دستگاه ماشین‌آلات سنگین مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار می‌رود عملیات ساخت و ساز 920 کیلومتر از این آزادراه‌ها تا 20 مارس 2020 پایان یابد. همچنین براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است کار احداث آزاد راه نطنز-بندر عباس که 700 کیلومتر طول دارد ظرف 2 سال آینده به اتمام برسد. بخش اول این آزادراه که 60 کیلومتر طول دارد و شهرستان سیرجان کرمان را به بندر عباس وصل می‌کند با سرمایه‌‌گذاری 2 هزار میلیارد ریالی (معادل با 5/46 میلیون دلار) بخش خصوصی در دست ساخت است. شایان ذکر است بخشی از بودجه دولتی نیز به این پروژه تعلق خواهد گرفت.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنایع زيربنايي ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟