منو

تحلیل صنعت حمل و نقل، با بهره‌گیری از بهترین تکنیک‌های مدل‌سازی سری‌هاي زمانی و مدل‌سازی اقتصادسنجی/علیتی انجام گرفته است. بدیهی است شكل دقیق مدل سری‌هاي زمانی از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است و داده‌ها با توجه به ویژگی‌های غالب آن صنعت ارزیابی می‌شوند.

تكنيك مورد استفاده در همه تحليل‌ها، بردارهای خودرگرسيون هستند. بردارهای خودرگرسيون اجازه پيش‌بيني متغیری را با استفاده از چیزی بیش از تغییرات خود متغیر به عنوان اطلاعات توصیفی می‌دهند.

 البته معمولآً پيش‌بيني برخی از متغیرهای فرعی صنعت مورد نظر، با استفاده از تغییرات پیشین (سابقه) متغیر انجام می‌شود که چنین تحلیل تک‌متغیره‌ای را مدل‌سازی تک‌متغیره می‌گویند. در تحلیل‌های موجود، از پرکاربردترین و معمول‌ترین شکل مدل‌های تک‌متغیره استفاده می‌شود که به آن مدل میانگین متحرک خودرگرسيون (ARMA) می‌گویند.

 در تحلیل‌های انجام‌شده عمدتاً از برآوردکننده‌های کمینه مجذورات خطی (OLS) و از روش کل به جزء به منظور جلوگیری از وابستگی به بررسی‌های غیرعینی و افزایش استفاده از بررسی‌های عینی استفاده شده است.

 باید توجه داشت که دخالت انسان نقش لازم و مؤثری در تمام تحلیل‌ها و تکنیک‌های پيش‌بيني ایفا می‌کند. دانش انسان در مورد صنعت، كمك مي‌كند داده‌های ناهماهنگ، نقاط عطف، مشکلات ساختاری و ویژگی‌های موقتی برخی داده‌ها کشف شوند که روش‌های کاملاً مکانیکی پيش‌بيني قادر به شناخت آن‌ها نیستند.


گزارش تحلیل صنعت حمل و نقل و شاخص ریسک لجستیک ایران

فصل سوم 2025

شامل شاخص ریسک لجستیک


سختگیرانه‌تر شدن تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا علیه ایران، موجب کند شدن آهنگ رشد در بخش تجارت و حمل‌ونقل ایران در سال 2025 خواهد شد که این مسأله اساساً به تضعیف صادرات نفت این کشور نسبت داده می‌شود. پابرجایی تحریم‌ها برای مدت زمان طولانی‌تر توانایی سرمایه‌گذاری برای مدرن سازی تجهیزات و زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل اعم از حمل‌ونقل جاده‎ای، ریلی، هوایی و بنادر را محدود خواهد کرد و بنابراین ظرفیت رشد در بخش حمل‌ونقل ایران محدود خواهد شد. چنانچه در روند مذاکرات جاری میان ایران و آمریکا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای رخ دهد، زمینه برای رشد چشمگیر تجارت و حمل‌ونقل ایران در سالهای آتی فراهم خواهد شد. صرفنظر از این که روابط میان ایران و ایالات متحده آمریکا به چه سمت‌وسویی پیش‌ خواهد رفت، هند و چین به سرمایه‌گذاری روی دو بخش حمل و نقل ریلی و بنادر ایران ادامه خواهند داد. [ادامه]


گزارشهای قدیمی تر


گزارش های مرتبط

کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟