منو



گزارش تحلیل صنعت مواد غذایی و نوشیدنی ایران

همراه با پیش‌بینی‌های پنج ‌ساله تا سال 2025


خلاصۀ مدیریتی

شیوع بیماری کووید 19 و وضع محدودیت‌های کرونایی در سال 2020 باعث شد خرید مواد غذایی و آشامیدنی در این سال به اولویت اصلی مصرف‌کنندگان تبدیل شود. از این رو در سال 2020 مخارج در بخش مواد غذایی و آشامیدنی با سرعت بالایی رشد نمود. اگرچه این اتفاق به رونق صنایع غذایی و آشامیدنی کمک کرد اما همزمان باعث شد قیمت اقلام خوراکی و نوشیدنی‌ به طور غیرمعمولی افزایش پیدا کند. در سال 2021 مخارج در بخش مواد غذایی و آشامیدنی همچنان رشد خواهد نمود اما این رشد در مقایسه با سال 2020 آهنگ کندتری خواهد داشت. علت اصلی این موضوع تورم شدیدی است که در سال 2020 اتفاق افتاد زیرا این تورم باعث شده قیمت مواد غذایی و آشامیدنی به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. با این حال، کارشناسان معتقدند در پنج سال آینده (2025-2021) مخارج مصرف‌کنندگان در بخش مواد غذایی و نوشیدنی یک روند صعودی را طی خواهد نمود. البته رفتار مصرف‌کنندگان در بخش مواد غذایی با بخش نوشیدنی‌ تفاوت خواهد داشت. در بخش مواد غذایی مصرف‌کنندگان به قیمت‌ اقلام‌ توجه خواهند نمود. به عبارت دقیق‌تر حساسیت به قیمت همچنان در بخش مواد غذایی استمرار پیدا خواهد کرد و مصرف‌کنندگان کماکان خرید اقلام ارزان‌قیمت را بر خرید اقلام گران‌قیمت ترجیح خواهند داد. در بخش نوشیدنی مصرف‌کنندگان به مسئله سلامتی توجه خواهند نمود زیرا در خلال سال‌های آینده آگاهی مردم نسبت به امراض و لزوم حفظ سلامتی افزایش پیدا خواهد کرد. از این رو پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده نوشیدنی‌های سالم نسبت به نوشیدنی‌های ناسالم رشد قدرتمندتری را تجربه کنند.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت مواد غذایی و نوشیدنی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.