گزارش تحلیل صنعت خردهفروشی ایران
فصل چهارم سال 2022
همراه با پیشبینیهای پنج ساله تا سال 2026
• بر اساس برآوردها در سال 2021 مخارج واقعی خانوارها در ایران 1 درصد رشد نموده است. این رشد در سال 2022 و 2023 نیز ادامه پیدا خواهد کرد اما بر سرعت آن افزوده خواهد شد. بر این اساس پیشبینی میشود در سال 2022 و 2023 مخارج واقعی خانوارها در ایران به ترتیب 3 درصد و 4/6 درصد رشد کند. همانگونه که از ارقام فوق پیداست رشد مخارج خانوارها در سال 2023 اندازه بزرگتری نسبت به سالهای 2021 و 2022 دارد. علت این موضوع بهبود شاخص اطمینان مصرفکنندگان در سال 2023 و افزایش خریدها در این سال است.
• اگرچه کارشناسان برای رشد مخارج واقعی خانوارها یک چشمانداز روشن را متصور هستند اما تورم بالا و روزافزون یک ریسک نامطلوب است که این چشمانداز را تهدید مینماید زیرا در سایه تورم قیمت کالاها و خدمات از جمله مواد غذایی افزایش پیدا میکند که این موضوع باعث میشود قدرت خرید خانوارها پایین بیاید. خطر تورم برای رشد مخارج خانوارها به طور خاص ...
[ادامه]