منو



خلاصۀ مدیریتی

  • کارشناسان رقم پیش‌بینی‌شده 5,900 دلار در هر تن را برای میانگین قیمت مس در سال 2020 حفظ کرده‌اند، چراکه انتظارات پیشین مبنی بر تأثیر مثبت اتخاذ تدابیر محرک رشد از سوی دولت چین اکنون در حال تحقق است و فعالیت‌های اقتصادی در جهان نیز رو به افزایش گذاشته‌اند.
  • پس از آن‌که قیمت‌ها در سه‌ماهه نخست سال 2020 به‌دلیل شیوع بیماری کووید 19 تنزل یافتند، اکنون بار دیگر رشد قوی را تجربه می‌کنند؛ البته انتظار می‌رود که این بازار با محدودیت بیشتری در زمینه عرضه مواجه گردد زیرا فعالیت‌های اقتصادی بار دیگر از سر گرفته شده‌اند و این مسأله باعث خواهد شد تا میانگین قیمت مس در مدت باقی‌مانده از سال جاری به سطحی بالاتر از قیمت‌های کنونی افزایش یابند.
  • با این وجود، انتظار می‌رود که نوسانات در قیمت‌ها همچنان ادامه داشته باشند، زیرا سرمایه‌گذاران به آخرین شاخص‌های اقتصادی منتشرشده و اخبار مربوط به شیوع بیماری کووید 19 واکنش نشان خواهند داد و این مسأله باعث خواهد شد تا پیش‌بینی‌های مربوط به سال 2020 به‌ویژه در صورت اتخاذ مجدد تدابیر قرنطینه‌ای گسترده با ریسک‌های نامطلوبی مواجه گردند.
  • انتظار می‌رود طی دوره بلندمدت قیمت‌ها در سطح بالا باقی بمانند، که این مسأله به استمرار کسری در بازار مس نسبت داده می‌شود؛ علت این کسری افزایش تقاضا از سوی صنایع برق و خودروسازی است.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی مس



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟