منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان پس از بازنگری، پیش‌بینی به عمل آمده درباره میانگین قیمت آلومینیوم در سال 2022 را از رقم قبلی 2,300 دلار در هر تن به 3,000دلار در هر تن افزایش دادند. این بازنگری همچنین باعث شد تا رقم قبلی پیش‌بینی شده برای قیمت این فلز در سال 2023 نیز تغییر کرده و از 2,050 دلار به 2,800 دلار در هر تن افزایش پیدا کند. بازنگری به علت رالی قدرتمند شکل‌گرفته در روند رشد قیمت این فلز در سه‌ماهه سوم سال 2021 و همچنین سه ماهه اول سال 2022 انجام گرفته است.
• در فوریه سال 2022، قیمت آلومینیوم در قراردادهای آتی سه‌ماهه در بورس فلزات لندن، یکی از رکوردهای بی‌سابقه خود را ثبت کرد و به سطح بالای 3,200 دلار در هر تن رسید؛ این مسأله اساساً به افزایشی که اخیراً در قیمت انرژی روی داده، نسبت داده می‌شود. البته کاهش موجودی انبارهای آلومینیوم به یکی از سطوح پایین تاریخی خود و اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای در شهر بایس در چین که یکی از مهمترین مناطق تولیدکننده آلومینیوم در این کشور است نیز، در این افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار بوده‌اند.
• اگرچه کارشناسان بعید می‌دانند که قیمت‌ها در سطح کنونی خود باقی بمانند، اما معتقدند که تحولاتی که در سمت تقاضا مثلاً به صورت افزایش مخارج محرک رشد اقتصادی در چین، و نیز در سمت عرضه، در قالب افزایش هزینه نهاده‌های ورودی و مشکلات زنجیره عرضه در سال 2022 روی می‌دهند، کماکان به رشد قیمت‌ها کمک خواهند کرد.
• با توجه به روند پرشتاب تحولات جهانی به سوی بنا نهادن هرچه سریع‌تر بنیان‌های اقتصاد سبز و سازگار با محیط زیست در جهان، انتظار می‌رود طی سال‌های آتی قیمت آلومینیوم در سطح بالا حفظ گردد. همچنین، کارشناسان خاطر نشان می‌کنند که روند رو به رشد تقاضا برای آلومینیوم کم‌کربن نشان‌دهنده وجود ریسک‌هایی است که قیمت‌گذاری آلومینیوم در آینده را تهدید می‌کنند.


فایل نمونه

گزارش تحلیلی آلومینیوم



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟