منو



گزارش تحلیل صنعت مواد غذایی و نوشیدنی ایران - فصل اول 2021

همراه با پیش‌بینی‌های پنج ‌ساله تا سال 2024


خلاصۀ مدیریتی

شیوع بیماری کووید 19 و وضع محدودیت‌های کرونایی در سال 2020 باعث شد خرید مواد غذایی و آشامیدنی در این سال به اولویت اصلی مخارج مصرف‌کنندگان تبدیل شود. از این رو در سال 2020 مخارج در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با سرعت چشمگیری رشد نمود. در سال 2021 این رشد همچنان ادامه پیدا خواهد کرد اما در مقایسه با سال 2020 آهنگ کندتری خواهد داشت. علت اصلی این موضوع بالا بودن نرخ تورم در بازار ایران است. با این حال، کارشناسان معتقدند در میان‌مدت مخارج مصرف‌کنندگان در بخش مواد غذایی و نوشیدنی یک روند صعودی را تجربه خواهد نمود. البته کارشناسان همزمان خاطرنشان می‌کنند فشارهای تورمی در بازار ایران همچنان ادامه پیدا خواهد کرد، بنابراین نباید انتظار داشت قدرت خرید مصرف‌کنندگان دستخوش تغییرات بزرگی شود. به عبارت دیگر، پس از گذر از بیماری کووید 19 و در دوران پساکرونا نیز رشد چندانی در قدرت خرید مصرف‌کنندگان اتفاق نخواهد افتاد.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت مواد غذایی و نوشیدنی ایران - فصل اول 2021



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.