منو



خلاصۀ مدیریتی

• کارشناسان بر این باورند که در سال 2022 مخارج مصرف‌کنندگان در ایران کماکان یک رشد مثبت را تجربه خواهد کرد اما اندازه این رشد بسیار کوچک خواهد بود. علاوه بر این، انتظار می‌رود در سال 2022 آهنگ رشد مخارج مصرف‌‎کنندگان اندکی کند شود. با توجه به این مطالب پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 مخارج مصرف‌کنندگان در ایران تنها 1 درصد رشد کند. این رشد در مقایسه با سال 2021 آهنگ کندتری دارد زیرا در سال 2021 مخارج مصرف‌کنندگان رشد 1/1 درصدی را تجربه نمود.
• روند کاهش ارزش ریال کماکان ادامه دارد که بر این اساس نرخ تورم همچنان بالا باقی خواهد ماند. با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 نرخ تورم در ایران به طور متوسط روی رقم 40 درصد قرار بگیرد. این سطح از تورم بر قدرت خرید مصرف‌کنندگان تاثیر منفی خواهد گذاشت و اجازه نخواهد داد که در وضعیت صنعت خرده‌فروشی بهبود قابل ملاحظه‌ای اتفاق بیافتد و این صنعت رشد بزرگ‌تری را تجربه کند.
• علاوه بر تورم احتمال می‌رود سیاست‌های مالی دولت نیز موانعی را برای رشد مخارج مصرف‌کنندگان در سال 2022 به وجود بیاورد زیرا رسانه‌های داخلی گزارش نموده‌اند دولت قصد دارد سطح درآمد خود را به طور قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد که در این راستا نرخ مالیات وضع شده بر برخی از کالاها و خدمات احتمالا افزایش پیدا خواهد کرد.
• برنامه تزریق واکسن کووید 19 در ایران با آهنگ خوبی در حال پیشرفت است. با این حال، آمار افرادی که دوز سوم یا همان دوز تقویتی را دریافت نموده‌اند نسبتا پایین می‌باشد. این مسئله باعث خواهد شد احتمال بازگشت محدودیت‌ها رفت و آمدی در صورت بروز موج‌های همه‌گیری افزایش یابد.


فایل نمونه

گزارش تحلیل صنعت خرده‌فروشی ایران



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟