منو



تحلیل بازار کالا- بهمن و اسفند 1397


خلاصۀ مدیریتی

دیدگاه‌های اصلی

  • تضعیف نرخ‌های رشد قیمت در بازارهای کالایی که در ماه دسامبر به ثبت رسید، بسیار فراتر از حد انتظار کارشناسان بود؛ البته این دیدگاه کماکان حفظ شده که طی چند فصل آتی برخی کالاها افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. چرا که وضعیت اقتصاد کلان همچنان در حمایت نسبی از افزایش قیمت‌ کالاها، رو به بهبود است.
  • با وجود این، سال 2019 در حالی آغاز می‌شود که ریسک‌های متعددی بازارهای کالایی را تهدید می‌کنند که عمدتاً نامطلوب ارزیابی می‌شود و می‌تواند از هر دو جنبه انتظارات بازار و روندهای رشد در بازار دارایی‌های فیزیکی آثار نامطلوبی در پی داشته باشد؛ به‌ویژه آثار سوئی در ارتباط با روند تدریجی افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا و چشم‌انداز اقتصادی چین.
  • دیدگاه‌های مطلوب درباره روند افزایش قیمت‌ نفت و طلا در سال 2019 حفظ شده‌اند، اما چشم‌اندازها درباره بازار فلزات گوناگون هستند. به عنوان مثال، مس که در حال حاضر با موانعی در زمینه رشد قیمت مواجه است، در طول سال جاری و با تثبیت روند رشد اقتصادی در چین، به سطوح بالاتر افزایش خواهد یافت. دیدگاه مثبت درباره افزایش قیمت کالاهای کشاورزی نیز به قوت خود باقی است.
  • با توجه به بروز روزافزون نشانه‌های مثبت در خصوص تأثیر توافق کاهش تولید نفت میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر قیمت نفت، چشم‌اندازها برای این بخش حفظ شده‌اند. داده‌های اقتصاد جهانی که اخیراً انتشار یافته، بیانگر حمایت از رشد اقتصادی البته با نرخ‌هایی کمتر از نرخ‌های ثبت شده در سال‌های گذشته هستند. با وجود این، بازارهای کلیدی چین و آمریکا با موانعی مواجه هستند که ممکن است منجر به کاهش قیمت‌های نفت شوند.

 

 


فایل نمونه

تحلیل بازار کالا- بهمن و اسفند 1397



کلیه‌ی حقوق مادی و معنوی وب‌سایت و گزارش‌ها و اطلاعات وابسته به آن، محفوظ و متعلق به بیزریپورت است.
× چگونه می توانم به شما کمک کنم ؟